top of page

Eucharistische Wonderen

In de Bijbel lezen we veel verhalen over wonderen. Soms vragen mensen zich af waarom er in onze tijd geen wonderen meer gebeuren. Maar is dat wel waar? Tijdens mijn internet-zoektocht naar wonderen kwam ik erachter dat er wereldwijd, al heel lang Eucharistische wonderen plaatsvinden. 

​

Een Eucharistisch wonder betekent veelal dat de host begint te bloeden en verandert in hartvezel. Dit is op vele plekken, onder verschillende omstandigheden, gebeurt. Meerdere malen is de host onderzocht in laboratoria, door laboranten die niet wisten wat ze onderzochten. De bloedgroep is altijd AB, wat de bloedgroep was van Jezus, zoals onderzocht is geweest in de lijkwade van Turijn.

​

Carlo Acutis, een katholieke Italiaanse tiener die stierf in 2006, werd op 10 oktober 2020 zalig verklaard in Assisi. Hij was een gamer en computerprogrammeur, hij hield van voetbal en van de Eucharistie.

 

Als tiener werd bij Carlo leukemie vastgesteld. Hij bood zijn lijden aan voor paus Benedictus XVI en voor de Kerk, zeggende: "Ik bied al het lijden aan dat ik zal moeten lijden voor de Heer, voor de paus en de Kerk."

Hij stierf op 12 oktober 2006 en werd op zijn verzoek begraven in Assisi vanwege zijn liefde voor St. Franciscus van Assisi. Hij werd in 2018 door de kerk aangeduid als "Eerbiedwaardige" en op 10 oktober 2020 als "Gezegend".

 

Van jongs af aan leek Carlo een speciale liefde voor God te hebben, ook al waren zijn ouders niet bijzonder gelovig. Zijn moeder zei dat ze vóór Carlo alleen naar de mis ging voor haar eerste communie, haar vormsel en haar huwelijk. Maar als jong kind hield Carlo ervan om de rozenkrans te bidden. Nadat hij zijn eerste communie had gedaan, ging hij zo vaak als hij kon naar de mis en hield hij heilige uren voor of na de mis. Hij ging wekelijks biechten. Hij vroeg zijn ouders om hem mee te nemen op pelgrimstochten - naar de plaatsen van de heiligen en naar de plaatsen van eucharistische wonderen.

​

Hij bouwde een website waarin hij alle Eucharistische wonderen wereldwijd in kaart bracht. Naar aanleiding van deze website is er een tentoonstelling ontstaan, die over de hele wereld rondgaat.

​

Meer informatie kun je hier vinden.

img-gen7-nd.jpg
bottom of page